Proiecte europene

Proiect Erasmus+ „POUR NOS COMMUNAUTÉS, POUR NOTRE PLANÈTE”

Comunitățile din șase școli europene cunosc și analizează în mod critic relațiile complexe dintre om și mediu; Elevii devin mai interesați de valorile europene (responsabilitate față de mediu, dezvoltare durabilă, egalitate, toleranță, dialog intercultural, nediscriminare); Elevii conștientizează importanța acțiunilor de protejare și conservare a biodiversităţii.

Parteneri

  1. 1. Instituto 3 Nocera Inferiore - Italia - coordonator
  2. 2. Comprehensive School „Valeri Petrov”  - Bulgarie
  3. 3. Collège du CAMPIGNY - France
  4. 4. 3rd Junior High School of Rhodes - Grèce
  5. 5. Agrupamento de Escolas de Canedo – Portugal
  6. 6. Scoala Gimnaziala Vama Buzaului - Roumanie

Proiect Erasmus+ „WATER”

Proiectul Water se adresează elevilor din clasele primare. Prin activitățile derulate, aceștia vor studia importanța apei în viețile noastre și vor conștientiza faptul că apa există în tot ce ne înconjoară. De asemenea, este important ca ei să ajungă să protejeze apa și să îi cunoască rolul în viețile noastre.

Mai multe informatii despre proiect puteti afla accesând următoarele adrese:

  1. 1. Project website
  2. 2. Facebook page
  3. 3. Project YouTube

Informații despre proiect

  1. Titlul proiectului: Water
  2. Durata: 24 luni (01 septembrie 2020 – 31 august 2022)
  3. Limba folosită: engleză
  4. Țări participante: Cehia, Franța, Portugalia, Islanda, România, Grecia
  5. Nivel elevi: ciclul primar

Proiect Erasmus+ „Together in the Winds of Change - TWOC”

Proiectul se va baza pe învățare informală, vom deschide scoala pentru comunitate, vom experimenta cu noi metode și strategii didactice în urma cărora elevii vor beneficia de o mai bună înțelegere a valorilor europene - unitate, diversitate, solidaritate - și vor deveni mai încrezători în forțele proprii.

Mai multe informatii despre activitatile si rezultatele proiectului puteti găsi accesând următoarele link-uri:

  1. 1. Project website
  2. 2. Facebook page
  3. 3. Project Instagram
  4. 4. Project twinspaces 1
  5. 4. Project twinspaces 2
  6. 5. Project e-book
  7. 6. Project Erasmus+ Results Platform
  8. 7. A book of activities

Parteneri

  1. 1. Școala Gimnazială Vama Buzăului, România
  2. 2. IC La Pira Gentiluomo, Italia
  3. 3. General Secondary School "Nikolay Katranov", Bulgaria
  4. 4. Demircelik Ortaokulu, Turcia
  5. 5. Incukalna Pamatskola, Letonia

Proiect Erasmus+ “Héritages en dialogue”

Proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ KA 229 “Héritages en dialogue”

Nr. de referinţă: 2018-1-EL01-KA229-047873_5

Perioada de derulare 2018-2020

Proiectul are ca obiectiv cadru stimularea interesului elevilor pentru cunoașterea și implicarea civică în păstrarea valorilor de patrimoniu din țara lor si din Europa și conștientizarea de către acestia a faptului că în fiecare comunitate există valori care trebuie descoperite, protejate și promovate.

Activitătile pe care le vom derula vor contribui la sensibilizarea activă a elevilor noștri și a comunităților în ceea ce privește protejarea patrimoniului, vor permite elevilor să-și cunoască mai bine țară, regiunea, pentru a o putea face cunoscută partenerilor din celelalte scoli din Europa. Proiectul nostru răspunde obiectivului fixat pentru Anul European 2018 și anume acela de a încuraja partajarea și înțelegerea patrimoniului cultural al Europei ca resursă împărtășită, să sensibilizeze elevii față de istoria și valorile comune și să consolideze un sentiment de apartenența la un spațiu european comun. Elevii noștri sunt viitorul Uniunii Europene și trebuie să-i formăm în spiritul respectului față de ceilalți prin cunoașterea propriei culturi și considerând diferențele ca o sursă de bogăție, de diversitate, de cunoastere și nu ca pe o sursă de conflict.

Sperăm că proiectul va deschide un nou spațiu de dialog european între elevi, educatori și membrii comunităților locale, pentru a sensibiliza în legătură cu necesitatea de a pune în valoare și de a asigura continuitatea patrimoniului cultural din regiunea lor, iar pentru mulți dintre elevii noștri va fi o proba tangibilă că Europa ține cont de TOȚI cetățenii ei și că TOȚI cetățenii pot avea propria contribuție la construirea Europei de mâine.

Obiectivele proiectului

Proiectul își propune:

1. să-i ajute pe elevi să înțeleagă noțiunea de patrimoniu material și imaterial și să cunoască patrimoniului țării lor, a țărilor partenere și a patrimoniului european în ansamblu.

2. să descopere numeroasele legături care există între patrimoniul cultural și alte domenii cum ar fi ecologia, turismul, dezvoltarea durabilă.

3. să învețe despre meserii tradiționale și despre noi profesii legate de patrimoniu într-o abordare de deschidere spre educatia antreprenorială si spre piață muncii

4. să sensibilizeze elevii asupra necesitătii de a contribui activ la dezvoltarea și salvarea patrimoniului din regiunea lor

5. să faciliteze schimbul de bune practici didactice și metode pedagogice cu instituțiile partenere în domeniul educației pentru conservarea și valorizarea patrimoniului

6. să faciliteze depășirea barierelor lingvistice pentru a descoperi un limbaj comun european: cultura și patrimoniul

7. să formeze elevii ca cetățeni europeni în spiritul respectului, toleranței și aprecierii altor culturi si mentalități

Parteneri

  1. 1. Polonia - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza - Lodz
  2. 2. Spania - IES Carmen Burgos de Seguí
  3. 3. Portugalia - Agrupamento de Escolas de Parede
  4. 4. Grecia - Gymnasio Amfipagiton
  5. 5. Italia - Istituto Comprensivo Binna Dalmasso
  6. 6. România - Școala Gimnazială Vama Buzăului

Proiect Erasmus+ "VERT"

Despre proiect

Proiectul VERT este un proiect interdisciplinar, care va permite dezvoltarea competențelor științifice ale elevilor, prin integrarea învățării bazate pe probleme și prin încurajarea unei abordări inovatoare a predării în lumea noilor tehnologii. Proiectul se derulează în cadrul Programului "Erasmus+" 2017-2019 și este un parteneriat între șase școli europene din:

  1. 1. Polonia - Szkola Podstawowa nr 4 imienia Janusza Kusocinskiego, oraș Inowrocław
  2. 2. Bulgaria - Foreign Language School - Pleven
  3. 3. Portugalia - Escola Básica Integrada de Arrifes
  4. 4. Grecia - Doukas School - Maroussi
  5. 5. Italia - Istituto Comprensivo G. Pierluigi - Palestrina
  6. 6. România - Școala Gimnazială Vama Buzăului - coordonatoarea proiectului

Parteneriatul dintre cele șase școli europene va permite elevilor să pună în evidență consecințele schimbărilor climatice în funcție de situația lor geografică și de politicile de mediu naționale și europene. Proiectul propune o pedagogie bazată pe investigatie, studiu documentar, experimentare și dezbatere și va permite o abordare metodologică ce privilegiază o interogare a elevilor asupra lumii reale (observație, investigație, acțiune). Învățarea se va baza pe experiențele și trăirile participanților.

Proiectul își propune:

  • să-i facă pe elevi să înțeleagă conceptul de schimbare climatică, problemele cauzate și contextul, fie local, național sau internațional
  • să-i facă pe elevi să-și dorească să se dedice unei munci de cercetare cu realizări care să le permită să prezinte subiectul proiectului
  • să-i angajeze pe elevi spre o viață cetățeneasca activă și să le permită să-și cunoască mai bine țara, teritoriul, pentru a-l putea prezenta partenerilor, folosind o tematică comună-schimbarea climatică
  • să-i facă pe elevi capabili să-și asume responsabilități sociale și să gestioneze problemele de mediu într-un proiect cetățenesc la alegere
  • să-i motiveze în învățarea limbilor străine
  • să integreze activități TIC pentru a le facilita învățarea științelor
  • să încurajeze mobilitatea și cooperarea între echipele școlilor partenere, pentru a ameliora și a dezvolta competentele profesionale

Acest proiect va permite elevilor să conștientizeze impactul activităților umane asupra climei, să reflecteze asupra schimbărilor climatice: cauze, efecte, modalități de reducere a efectului de seră și modalități de adaptare individuală.

Patru mesaje-cheie vor structura proiectul nostru și vor da logica și coerența activităților de învățare:

  1. 1. Schimbările climatice sunt o realitate
  2. 2. Activitățile umane sunt parțial responsabile pentru aceasta - analiza cauzelor schimbărilor climatice
  3. 3. Schimbările climatice au consecințe multiple (sănătate, sociale, ecologice și economice) - analiza efectelor schimbărilor climatice
  4. 4. Toată lumea, la scară proprie, poate păstra - copiii vor fi încurajați să acționeze în favoarea mediului.

Citeste mai mult pe Twinspace

Proiect Erasmus+ "Travelling around Tales and stories"

Despre proiect...

We think "Travelling around Tales and stories" could be wonderful resources, motivating and interesting strategies, and great tools to attend to diversity in our classrooms and solve problems between children.

  • 0001
  • 0002
  • 0003
  • 0004
  • 0005
  • 0006
  • 0007
  • 0008
  • 0009
  • 0010
  • 0012
  • 0013
  • 0014
  • 0016
  • 0017
  • 0018
  • 0020
  • 0021
  • 0022
  • 0023
Citeste mai mult pe Twinspace

Galerii de imagini

Contact

Datele de contact ale institutiei sunt:

Adresă:Vama Buzăului 424, jud. Brasov
Telefon: 0268-288506
FAX: 0268-288801
E-mail: scoalavm_bz@yahoo.com Web: www.scoala-vama-buzaului.ro